Z analiz Światowej Organizacji Zdrowia wynika, że spożywamy dwa razy więcej cukru niż jest to zalecane. Okazuje się, że wcale nie musimy go używać, aby poczuć słodki smak. Wystarczy tylko poznać zdrowe zamienniki.

Cukier buraczany jest najczęściej stosowanym przez nas cukrem białym. Z przeważającym stopniu składa się on z sacharozy, która w organizmie przekształcana jest w glukozę i fruktozę. Na dobrą sprawę nie dostarcza niczego innego poza energią, którą równie dobrze czerpać możemy z innych zamienników. Jednym z nich jest stosowanie cukru trzcinowego, który dostarcza organizmowi składników odżywczych, takich jak potas, żelazo, wapń i magnez, a także posiada mniej kalorii. W kuchni możemy też wykorzystać cukier brzozowy, palmowy, syrop z agawy, klonowy lub syrop yacon. Do uzyskania słodkiego smaku możemy wykorzystać miód. Poza m.in. glukozą i fruktozą kryją się w nim też enzymy, kwasy organiczne, związki białkowe oraz łatwo przyswajalne witaminy i minerały. Dzięki temu ma on niebagatelny wpływ na nasze zdrowie. Poza tym naturalny słodzik tworzy się także przy użyciu rośliny zwanej stewią. Jest ona nawet 30 razy słodsza od cukru, a praktycznie nie zawiera kalorii! W stewii nie brakuje białka, cennych minerałów i mikroelementów, m.in. wapnia, potasu, magnezu, żelaza, chromu.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *