Jesień to doskonały czas, aby kosztować do woli warzyw z rodziny dyniowatych. Nie dość, że są pyszne to dostarczają cennych minerałów i witamin. Dlaczego jeszcze warto włączyć je do swojego jadłospisu?

Do rodziny roślin dyniowatych zaliczyć można kabaczka, bakłażana, cukinię, patisony i oczywiście samą dynię. Sezon na nie zaczyna się jesienią i kończy w połowie zimy. Wszystkie są wyjątkowo zdrowe, stanowią bogate źródło karotenu, kwasu foliowego i witaminy C. Poza tym zawierają niezbędne składniki mineralne i łatwo przyswajalne przez nasz organizm białka pochodzenia roślinnego. Przy okazji są niezwykle aromatyczne i pyszne. Na dodatek mają mało kalorii i szybko sycą. Można je przygotowywać na wiele różnych sposobów: gotować, dusić, smażyć, faszerować. Niektóre – jak na przykład dynię – można wykorzystać nawet do ciasta. Kupując warzywa dyniowate, pamiętajmy, aby wybierać te twarde, napięte, o nieuszkodzonej skórce i intensywnym kolorze.
Obecnie w sklepach znajdziemy ogromny wybór dyni. Warto więc przynajmniej co jakiś czas włączyć ją do domowego menu. Z miąższu można przygotować zupę i sernik, a także np. muffiny, placki, kotlety, racuchy czy farsz do naleśników. Z kolei jej pestki idealnie sprawdzą się do sałatki lub ciasta.

Facebook Comments

Hits: 13

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *