Na przełomie jesieni i zimy jadłospisy najmłodszych powinny być przede wszystkim bogate w witaminy i mikroelementy. Chłodniejsze dni sprzyjają przeziębieniom, a do tego dochodzą codzienne, szkolne wyzwania, którym musi sprostać.

Organizm malucha potrzebuje więc ciepłych i rozgrzewających posiłków oraz napojów. Warto zatem odstawić produkty wychładzające takie jak nabiał, słodycze, cytrusy, białą mąkę oraz napoje słodzone itd. Rezygnacja z samych słodyczy wydaje się niemożliwa? Prawda jest taka, że największego amatora słodkich smaków lepiej skusić świeżo upieczoną, domową szarlotką, niż dla świętego spokoju pozwolić na kupienie batonika. Idealnym i pełnym zdrowych tłuszczy zamiennikiem są bakalie, świetnie nadadzą się też owoce suszone.
Jak zmodyfikować jesienną dietę dziecka? Zamiast surowych owoców i warzyw warto podawać więcej duszonych i gotowanych, a zamiast cytrusów – krajowe i sezonowe jabłka czy gruszki (podduszone, gotowane lub z kompotu). Nabiał można zastąpić produktami na bazie mleka roślinnego i pastami warzywnymi. Nie należy natomiast rezygnować z podawania dziecku jajek. Do picia serwujmy naturalne kompoty naturalne, soki owocowe i warzywne niesłodzone, herbaty ziołowe (koperkowa, z lipy, mięta lub melisa), herbaty owocowe, ziołowo-owocowe i rozgrzewające.

Facebook Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *