Jak stworzyć witrynę do strumieniowego przesyłania wideo podobną do Netflixa?
Netflix stał się jednym z najpopularniejszych na świecie serwisów streamingu wideo. Chyba każdy lubi po ciężkim dniu obejrzeć ulubiony serial lub zagrać w kasynie za pomocą Vulkan Vegas bonus za rejestrację. Jednakże Ty, dzięki odpowiedniemu połączeniu treści, marketingu i technologii możesz stworzyć serwis streamingu wideo taki jak Netflix.
Jesteś zainteresowany streamingiem treści online, ale nie wiesz, od czego zacząć? Nie szukaj dalej! Ten artykuł nauczy Cię wszystkiego, co musisz wiedzieć o rozpoczęciu swojej platformy streamingowej — od modelu biznesowego streamingu wideo po aspekty techniczne. Będziesz w stanie stworzyć platformę podobną do Netflixa w stylu i funkcjonalności zalecanej do strumieniowania treści online. Więc koniecznie czytaj dalej, aby poznać wszystkie szczegóły! Zanim zaczniemy, zobaczmy, dlaczego platformy SVOD, takie jak Netflix, zyskują znacznie większą popularność niż platformy AVOD. Zaczynamy!
Dlaczego platformy SVOD są lepsze od AVOD?
Kiedy porównujemy te dwa typy VOD, pojawia się tutaj kilka powszechnych pytań, jak: czym jest AVOD lub SVOD? Jakie są ich główne różnice? Wreszcie, który z nich jest najlepszy dla Twojego projektu lub pomysłu na biznes?
Jak wiemy, AVOD (Ad-based Video on Demand) to darmowy serwis streamingowy, w którym widzowie mogą oglądać filmy i programy telewizyjne bez płacenia abonamentu. Treści są monetyzowane poprzez reklamy odtwarzane pomiędzy treściami wideo. Z drugiej strony, SVOD (Subscription-based Video on Demand) to płatny serwis streamingowy, w którym użytkownicy muszą płacić miesięczny lub roczny abonament, aby oglądać swoje ulubione filmy i programy telewizyjne.
Kilka kluczowych punktów wyraźnie pokazuje, że platformy SVOD są znacznie lepsze niż platformy AVOD. Omówmy je jeden po drugim.
Lepsze doświadczenie użytkownika
Platformy SVOD oferują znacznie lepsze doświadczenie użytkownika niż platformy AVOD. To dlatego, że użytkownicy nie są zobowiązani do oglądania reklam podczas strumieniowania treści na platformach SVOD. To skutkuje lepszym doświadczeniem użytkownika i prowadzi do większej liczby subskrybentów.
Bardziej zaangażowani użytkownicy
Innym powodem lepszego doświadczenia użytkownika platform SVOD jest to, że użytkownicy są bardziej zaangażowani na tych platformach. Ponieważ nie są one przerywane przez reklamy, mogą skupić się na treści i stać się bardziej zaangażowane. Prowadzi to do większej liczby subskrypcji i lepszych wskaźników retencji.
Generowanie większych przychodów
Pierwszym i najważniejszym powodem wyboru SVOD nad AVOD jest to, że generuje on większe przychody. Ponieważ SVOD jest usługą płatną, generuje przychody z abonentów. Z drugiej strony, AVOD opiera się na reklamach, aby wygenerować przychody. I wszyscy wiemy, że reklamy nie są tak skuteczne, jak kiedyś. Ludzie stali się tak dobrzy w ignorowaniu reklam, że stało się bardzo trudne do generowania przychodów z nich.
Lepsza jakość treści
Platformy SVOD zazwyczaj oferują lepszą jakość treści niż platformy AVOD. Na przykład, jeśli masz własną stronę internetową do streamingu filmów, będziesz miał budżet, aby zainwestować w wysokiej jakości treści, ponieważ generuje przychody z subskrybentów. Z drugiej strony, platformy AVOD generują przychody z reklam. I wszyscy wiemy, że reklamy nie są tak skuteczne, jak kiedyś.
Większa elastyczność
Platformy SVOD oferują większą elastyczność niż platformy AVOD. Dzieje się tak dlatego, że mogą oferować swoim użytkownikom różne plany abonamentowe. Na przykład Netflix oferuje trzy różne plany subskrypcji — Basic, Standard i Premium. Dzięki temu użytkownicy mogą wybrać plan, który pasuje do ich budżetu. Z drugiej strony, platformy AVOD oferują tylko jeden rodzaj subskrypcji bez abonamentu. Teraz gdy znamy już zalety SVOD nad AVOD, przyjrzyjmy się, jak można stworzyć własną platformę SVOD.
Jak założyć serwis streamujący wideo jak Netflix?
Uruchomienie serwisu streamingowego jak Netflix jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Wszystko, czego potrzebujesz, to odpowiednia platforma i odrobina treści. Wiele narzędzi i zasobów online sprawia, że proces ten jest prosty i bezproblemowy. Upewnij się, że wybrałeś odpowiednią nazwę domeny i poprawnie skonfigurowałeś swoją platformę streamingową. Gdy wszystko jest już na swoim miejscu, dodaj trochę świetnej treści i obserwuj, jak Twoja strona rośnie!
- Rozpocznij planowanie treści. Zacznij planować treści, kierując je do określonej grupy odbiorców. Następnie użyj oprogramowania do edycji wideo, aby tworzyć wysokiej jakości filmy, które przyciągną uwagę użytkowników.
- Wybierz idealnego dostawcę platformy. Istnieje wiele różnych platform do strumieniowego przesyłania wideo, dlatego ważne jest, aby zbadać, która jest najlepsza dla Twojej firmy.
- Cechy wymagane dla platformy do strumieniowania wideo. Platforma ta powinna być łatwa w obsłudze oraz posiadać funkcje takie jak transmisja na żywo i wideo na żądanie.
- Dostępność treści. Treść powinna być na tyle atrakcyjna, aby przyciągnęła ich do Twojej witryny przez dłuższy czas.
- Wybierz odpowiedni model monetyzacji. Istnieją dwa główne modele — reklamowy i abonamentowy. Reklama działa dobrze w przypadku krótkoterminowego przesyłania strumieniowego, ponieważ jest częstsza, ale mniej lojalna niż subskrypcje. Z drugiej strony modele subskrypcji najlepiej sprawdzają się w przypadku długoterminowego przesyłania strumieniowego, ponieważ widzowie są lojalni i chcieliby nadal płacić co miesiąc.
Wniosek
Rozpoczęcie działalności w zakresie usług streamingu wideo, takich jak Netflix, może być zniechęcające, ale jeśli zastosujesz się do wskazówek zawartych w tym artykule, będziesz na dobrej drodze do sukcesu. Upewnij się, że wybrałeś odpowiedniego dostawcę platformy i upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem streamingu wideo. Będziesz musiał również zastosować skuteczne strategie marketingowe, aby kierować ruch do swojej witryny. I na koniec, ale nie mniej ważne, upewnij się, że wybierzesz odpowiedni model monetyzacji dla swoich treści. Dzięki tym wskazówkom będziesz w stanie stworzyć udaną witrynę do streamingu wideo, taką jak Netflix.