Podjadanie między posiłkami to bardzo duży błąd a z pewnością nie powinien on dotyczyć osób, którym zależy na utrzymaniu zdrowia i pięknej sylwetki. Jeśli Twoje przekąski są niezdrowe, to musisz wiedzieć, że jest to poważny problem. Jeśli w dodatku ciągle masz ochotę na coś słodkiego, a po zjedzeniu posiłków i tak w dalszym ciągu odczuwasz głód, to najwyższa pora to zmienić. Ten niezdrowy nawyk sięgania po słodkości i źródła niedobrych tłuszczów, to nie tylko droga do przybrania kilogramów, ale także do nabawienie się poważnych chorób. Warto więc sprawdzić, co można podjadać między posiłkami, tak aby cieszyć się zdrowiem i ładną sylwetką. Po jakie produkty zatem warto sięgać? Podpowiadamy!

 

Podjadanie – jego przyczyny

 

Podjadanie niezdrowych rzeczy między posiłkami ma swoje przyczyny. Dzieje się tak, że najczęściej sami staramy się ustalić sobie dietę. Nie mając zbyt dużej wiedzy na ten temat, zdarza się tak, że nie potrafimy obliczyć prawidłowego zapotrzebowania kalorycznego, indeksu glikemicznego poszczególnych produktów oraz ich składu. Wówczas podjadanie spowodowane jest właśnie takimi brakami. Okazuje się, że główne posiłki były zbyt małe. Dodatkowo jest tak, że chcemy schudnąć, więc przyrządzamy sobie małe porcje. Kolejny ważny powód to mało urozmaicona dieta. Jemy często to samo, co przekłada się na to, że nasz jadłospis jest nudny i monotonny.  Jeszcze innym powodem jest stres lub nuda. Często zajadamy nerwy różnymi fast foodami lub słodyczami. Nudząc się w domu, fundujemy sobie taką rozrywkę jak udanie się do lodówki lub szafki ze słodyczami.

 

Jak nie podjadać między posiłkami – o tym warto pamiętać

 

Jest kilka prostych zasad, o których warto pamiętać. Wówczas mamy gwarancję, że podjadanie między posiłkami nie będzie nam straszne. Już sama świadomość, że podjadasz, jest niezwykle istotna. To prawdziwy krok w kierunku zmian na lepsze. Na początek zacznij planować swoje codzienne menu, czyli główne posiłki oraz przekąski. W przypadku tych drugich niech będą one przemyślane. Najlepiej postawi na zdrowe i dietetyczne przekąski. Zamień więc czekoladowego batona na suszone owoce, orzechy, migdały. Zapomnij też o chipsach, kalorycznych solonych orzech. Zdecydowanie lepiej będzie, jeśli sięgniesz po ciasto z płatków owsianych lub babeczki pieczone z banana. Możliwości jest naprawdę dużo. Warto więc ustalić sobie również kaloryczność poszczególnych posiłków. Jeśli jedzenie traktujemy jako sposób zabicia nudy, to zamiast tego postaw na odrobinę ruchu, znajdź sobie nowe hobby. Rolki, rower, spacer to sposób na to, aby ciekawie spędzić czas. Pamiętaj również, że aktywność fizyczna jest dobrym sposobem na rozładowanie emocji. Jeśli zajadasz stres, to ćwicząc, zrobisz to zdecydowanie lepiej!

Co warto podjadać będąc na diecie?

Podjadanie dietetycznych przekąsek wcale nie musi być złe, jeśli tylko włączysz je w swój codzienny jadłospis. Nikt nie mówi, że podczas oglądania serialu lub czytania książki nie można nic przekąsić. Wybieraj jednak zdrowe przekąski. Oprócz wspomnianych wyżej suszonych owoców, orzechów czy zdrowych ciastek, warto sięgać po pokrojone surowe warzywa i owoce. Marchewka, papryka lub ogórek pokrojone w słupki nie sprawdzą się doskonale. Daj też szansę nasionom i pestkom, na przykład z dyni czy chia. Przyrządzaj naturalne jogurty z musli i musem owocowym, koktajle owocowe czy granolę. Dzięki temu zaspokoisz swój mały głów, a przy tym nie będzie obawy, że zyskasz dodatkowe kilogramy, lub z nadmiaru cukru nabawisz się poważnych chorób.

Artykuł Sponsorowany

Facebook Comments Box

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.