Właściwe odżywianie podczas ciąży jest ważne, ale nie może być utożsamiane ze sztywnymi zasadami. Jedzenie powinno być przyjemnością, wtedy organizm lepiej wszystko trawi i przyswaja. Ale czego warto unikać w ciąży? Przygotowaliśmy krótką listę pokarmów których należy unikać.

  • Surowce i tylko częściowo ugotowane jajka
    Stanowią one ogromne ryzyko zakażenia salmonellą, co może spowodować wymioty i biegunkę.
  • Alkohol
    Kobiety w ciąży powinny powstrzymać się od picia alkoholu z powodu jego negatywnego wpływu na dziecko. Dzięki coraz szerszej kampanii na ten temat, coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę z ryzyka. Alkohol znacznie zwiększa ryzyko płodowego zespołu alkoholowego, zaburzeń rozwojowych i poronień.
  • Kawa
    Jeśli do tej pory kawa byłą twoim ulubionym napojem, musisz ograniczyć ilość kawy, którą pijesz w czasie ciąży. Wysoka zawartość kofeiny działa jako środek pobudzający, który może mieć wpływ na częstość akcji serca dziecka.Kofeina zwiększa ryzyko poronienia i powoduje niską wagę dziecka po urodzeniu.
  • Ryby zawierające rtęć
    Ryba może być zdrowym źródłem kwasów tłuszczowych omega 3, ale nie te rodzaje, które mają wysoki poziom rtęci, zalecamy łososie, sumy, krewetki i od czasu do czasu także tuńczyka.
  • Miękkie sery
    W czasie ciąży należy unikać serów takich jak feta, brie, camembert. Zazwyczaj wykonane są z niepasteryzowanego mleka, sery miękkie mogą zawierać bakterie Listeria. Listeria może prowadzić do poronienia, porodu przedwczesnego, urodzenia martwego lub ciężkich chorób.
Facebook Comments Box

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *